Sunday, 19 May 2013

Green Moss Invaded UPM

Like really. At the Milo Breakfast Run 2013. In UPM.
 
See?

Somebody mentioned there were 8,000 runners this morning. 8,000 of them and I guess 5,000 were already in front of me. @.@

Flag-off was supposed to be at 7.00am (but I think it got delayed by a couple of minutes) and I only passed through the start line at 7.11am! Whaaaaa???
I know. I know. Should've arrived earlier. We actually went out early. The race venue is just 10 minutes away from our home but at 6.00am we got stuck in a jam at the UPM Serdang toll area to get to UPM. 30 freaking minutes just to enter UPM! Then, got to find parking pulak. Then, somebody (me) gotta go find toilet and pangsai pulak. But cannot go because toilet got no water hose so had to hold the need. Wuuuwuuuwuuu T____T
Poor random volunteer who got accosted by me for photo op. Almost time for flag-off already but still can play around. *slap forehead*

By the way, the friendly volunteers along the route were AWESOME! Thank you!
Finally starting. I purposely chose to wear that red running vest so that I can easily be found in photos. LOL
Happy running couple, Bett and hubby. Bett's hubby said hi when he passed me just around KM1.

This same Bett told me that the route has just a little bit of hilly section. Hmmmm... TIPU! LOL

First KM was done at super duper easy 8min/km pace. Cannot run faster unless I shove people aside. Managed to pick up pace a bit after that but there were more walkers to contend with at the inclines. Anyway, can't be too annoyed with the crowd/runners/walkers. I know what I had to deal with when I sign-up for this. This is an event that vies for a record number of participants. What can you expect?

Someone poked me at the back hard around KM3. One uncle wearing purple GE running vest. Was I in his way? Or did he mistakenly thought I was his friend? Dunno lah since after poking me sharply, he just ran ahead and patted a girl's butt in front of me (I assume they knew each other). If I was in his way, aiyah... no need to get physical lah. Got runners who were slowing me down also but I didn't shove them what... Chasing podium izit? Start in front next time OK uncle?

Up hill, down hill, all packed with people. Decided to skip the first water station but I think the volunteers did a great job distributing the water since no massive congestion there. Then there was the first checkpoint to contend with. I really don't understand why people need to stop/slow down passing checkpoints. Scared the scanner cannot read your chip? Oh OK.

The second water station was after the incline at KM4(?). I could forgo this water station as this was *just* a 7K event but what the hey. People are slowing down. Lane was full. Another checkpoint was up ahead a few metres from the second water station (more people slowing down and more congestion) so I drank 2 cups of cold water there. There were PowerBar water stations after the checkpoint too but I opted not to stop there. Already drank water lah!

It was downhill after that which was nice but again, can't go too fast. I love downhills. I hate uphills. The only reason I did reasonably well (for my standard) at Newton Run last year was because I can blitz downhill at sub5min/km pace (yes, really) then did a 12min pace uphill. hur hur

An ambulance passed through us runners when I reached KM6. Ooooo I hope it's nothing serious. Heard one of the university's guard remarking "tak boleh lari tapi nak lari jugak" which means "the runner can't run but is pushing too much to run".

Runners had to run from KM6 onwards to the finish line in a single lane road with the other lane jammed with cars. A few runners decided they want to run fast and ran outside the coned area which i think is totally dangerous. Please observe your own safety runners. There were cars. There were motorbikes zipping along. What happen if you got knocked down by a motorbike?

At the final kilometre, somebody said hi. He was like "Kak Lina? Hi! Where's your bunny ears". LOL

Thank you Afzan Afnan for saying hi. (errr sorry I got your name wrong. Maklumla, Women Senior. Old already. ekekke) Next time we take photo together-geder, OK? :-)
Almost finish already. Just a few metres to go. Errr... what's that big thing the girl is carrying?
Smile. Smile. Almost there. Gaya mesti ada despite the slow timing. Muahaha
Medal collection, water & banana counter were smooth. I got greedy and took 3 bananas and 2 mineral water. Haish.

Then, while walking towards the goodies bag counter saw this two crazy fellas. Rashid & Aizat did the KL Tower Sunrise Towerthon Challenge earlier, finished climbing 2,000+ flight of stairs then drove to UPM to run 7K. Dasat.
After drinking copious amount of Milo and got scolded by son because of it, we sat down for breakfast. You see, I still have a bad cough and I was coughing like my "tekak" want to come out and yet I still drank cold drinks? Hmmm...
Totally unhealthy breakfast choice. There were 3 RM1 coupons in my goodie bag (visitors can also redeem those coupons by registering at the registration counter) and we used it to buy 3 roti canai. Other unhealthy food choices available : char koay teow, nasi lemak, roti jala... and there were also fruits sold, sandwiches... To tell you the truth, I was hoping to see Nestle opening and giving cereals for us to enjoy. Tarak wor.
Minum Milo anda jadi sihat dan kuat! HAHAHA I heart cold milo served by Milo vans.
The route we did this morning. Only now I realized that there is a big "jirat Cina" or Chinese cemetery along the road to UPM.

Didn't manage to meet a whole lot of people after the run because it was way too crowded. But anyway, it was a nice event. Cheap too. I had fun. I should have done better but I didn't. Oh well. Not going to lose sleep over that.

Now on to the next race. Standard Chartered Fun Run. 8km. Next week, In Putrajaya. See you there! ^^

69 comments:

  1. Congratz Kak Lina for the 7k Milo Breakfast Run... Sure is a fun run with all the super crowded congested runners along the route... I drank MILO like there's no tomorrow too... Totally sinfully yummeh! Irresistable.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak betul van milo kan? Suka. HAHAHA

      Congrats to you & Rashid for your two back-to-back events. :)

      Delete
    2. Thanks K lina. I drank more than 10 cups kot hehehe. Sedap yet sinful. Btw Afnan (errr bukan Afzan) is my current labmate. Dunia ni kecik je kan ;)

      Delete
    3. Cukup ke 10cups? Hehehe

      Yeah sinful but too good to pass up.

      Ahaha ye ye salah tulis nama Afnan. Dah ejas dah. :-D

      Delete
  2. Ha Ha Ha... I guessed right when I saw first 2 photos showing all runners in green t-shirts. My heart was saying this Mak Lari will pakai merah with bunny ears! I got half correct, your ears missing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Low profile also people notice me. How ah? LOL

      Delete
  3. You are getting very famous lah, getting pokes from uncles as well. Next time orang hamsap from HHBC will poke you too, be alert!! We must get your autograph from you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HHBC will get kisses from me! LOL

      Delete
  4. I have fond memories of the excitement when I saw Milo Vans coming to our boys school when I was a kid. The cold Milos were like nectar drinks from heavens!!!! LOL...

    We were so easily contented over smallest freebies and sights!!! Silly anay!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I still happy getting freebies like that. Minum Milo 2 cups also happy. Let alone a dozen! wakaka

      Delete
  5. This catchy advertising line is so damn old and still being used! "Minum Milo anda jadi sihat dan kuat!"

    I used to sing all these when taking my baths since around primary age!!!! I also sang lines from Ribena, Keluarga Kimball, Ho Ho Ho Horlicks and even Koteks New Freedom!! Now wonder I ended up doing commercials.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Those old slogans are so catchy and doesn't get old. Love them! :)

      Delete
  6. I stared so hard at the lady runner's "thing" that she carried. So obscene bolster! LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan?

      I was looking at it and can't stop wondering what obscene banana thing was she carrying. LOL

      Delete
  7. conspiracy lah this Makcik wearing red to the run.. so obvious and easily spotted that dot of red among the thousands of people wearing green..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of course lah. I like to be different LOL

      Delete
  8. hahaha, this time slow timing because didn't pangsai in the morning?? got 1kg extra load inside so also contributed to the slower time lah for sure..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah settle one time at home but dunno why still wanna go again. Uhuhu

      Delete
    2. banyak input then banyak output lah.. the one at home was from the day before.. the one you wanted in UPM was from breakfast~~ :D

      Delete
    3. LOL

      I didn't have breakfast before the run yet wor. How? ;p

      Delete
  9. yalah, mana bunny ears?? look at that lady in red, she was carrying one big banana with her?? fuyoh, sure stealing the limelight huh?? but i wonder how was it easy for her to run?? such a huge batang in front obstructing.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thought wanna be a bit low profile mah.

      I also wonder how o run with a huge thing like that. Kagum la

      Delete
  10. wah, so generous lah this Milo.. got roti canai, char koay teow, nasi lemak, roti jala.. aiyah, this is typical malaysian breakfast lah.. how unhealthy you still see the people rushing to grab them right?? call it carbo-load after the run to replenish your energy?? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milo only subsidise RM3 for the makan by giving out RM3 vouchers. Wanna eat extra, keba top up and pay money la. It's like canteen day. :-D

      But Milo is FOC & drink all you want. :-)

      Delete
  11. aiyoh, i like the last photo you posed with that Milo billboard, so gaya lah that pose.. if hold on to your breath and tuck in your tummy, that would be even more perfect, even Angelina Jolie needs to stand aside lah~~ :D

    at first i thought how come Raimie suddenly becomes a giant~~ wakakakaka!! :D

    ReplyDelete
  12. You are having such a great fun there.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, good fun when one is our running :-)

      Delete
  13. Minum MILO and jadi sihat dan kuat! That was last time advertisement song... sedap didengar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. love the catchy song right? :-P

      Delete
  14. Get to eat roti canai after the run? is ok lar, next week going for another run again. Salute you!

    ReplyDelete
  15. This time I don't see your bunny ears, but someone copycat you lor... what is that think she carried during the run? like a hotdog or maybe a big bolster she carrying along? lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody copycat anybody lah. :)

      Before I pakai my bunny ears, there are plenty of other runners in more elaborate costume running.

      Fun run categories (usually 3km - 5km) do have prizes for best costume also. :)

      Delete
  16. ala Kaklina.. If i tell u the truth bnyk incline nnt u prepare mental lebeh2 pulak! haahhaa.. ops jgn marah aaa.. UPM mcm uniten jugak bnyk incline route..

    Timing u cantekk tu walau crowd kat jalan.. haa rimasnye la ramai gile kot org mcm baru nk start.. hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejam ko Bett. Terkejut makcik kena naik bukit banyak kali tawwwww. Uhuks. LOL

      Tapi dalam hati lega gak orang ramai & takleh lari lelaju. Kalau tak sure semput nak meet target pace ikut training plan. HAHAHA

      But memang gilababs ramai orang. Runners ramai camtu, 2 lane pun tak cukup, apatah lagi satu lane bila kita nak habis tu kan?

      Delete
    2. wekekekee bukit mmg takboleh belah banyak kat UPM kaklina.. if jalan dari stadium dia lagi lah bes.. kuar2 stadium je terus bukitttt!!

      I masa dah kene siku tu I terus okey takpayah nak beria sangatlah lari celah2!! haaha.. nanti kene another one siku haaa sakit tau ... hehe.. takpe..takpe.. buat kat putrajaya next week ur training tempo run sbb putrajaya jalan besar & crowd pon tak terasa biasanye..

      Delete
    3. Putrajaya paneh. X larat. :-D

      Delete
    4. paneh..panehh pon .. u lajuuuu... =)~

      Delete
  17. rose among the thorns.. you were easily spotted! congratulations!

    ReplyDelete
    Replies
    1. The reason why I chose red against all that green. ;)

      Delete
  18. Best Milo are from the Milo van. ^ ^
    P/S: Last photo is a good one

    ReplyDelete
    Replies
    1. Definitely. Milo from Milo vans are the best! :)

      Delete
  19. U the odd one.... No green moss?

    ReplyDelete
  20. Wowwwwww!!!! All pembangkang punya orang kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sports unite people STP. ;)

      Delete
  21. Lots of green moss and one red strawberry! :D

    NB red, not pink. Though the cap was pink.

    PS: What *was* that woman carrying? 'n Piesang? (@_@)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yay! Both moss & strawberry can be linked to Japan too. xD

      Cap was pink. Vest was decidely red. :)

      p.s. No idea. I think it might be a pisang.

      Delete
    2. I've just scrolled back up to check the shoes. OK, pink, situation normal. :D

      Delete
  22. Milo from Milo vans are the best!! Tak kisah lah orang kata banyak gula ke apa ke, they are still the best. Lain2 minuman perasa coklat yang lain tak boleh kalahkan the 'pioneer' i.e. Milo. Hehe.
    I miss uols lah. Procrastinate banyak betul I ni. But the good thing is, my kaki is finally pain free. Hope to see you Tuesday!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul! Biar apa orang kata, milo esp milo from van milo memang besh.

      Good to know that your kaki is pain free now. Bila next race? Mizuno ek?

      See you Tuesday!
      p.s. bila nak LSD ni? ^^

      Delete
    2. Kak millie, Milo dari van milo mmg the best!!
      lepas lari mmg tak sabar nak minum milo apa event pon! hehe.. beratur panjang pon panjanggg lahh... nak jugak..

      LSD sesama jomsss sabtu ni.. buat 10km core island cukuplah.. ikut pace ciput I ye semuaaa.. so that I tak tertinggal n makan hasap uols..kakakkaa..

      Delete
  23. so green...LOL....am green with envy liao coz so meriah over there....err....why you tarak green....LOL...green with bunny ears also easy to find what

    ReplyDelete
    Replies
    1. or maybe can be like that girl....wear a pillow and run...you wear petai and run la :p....joking ya...

      Delete
    2. my mata rabun...i thought roti canai is nasi briyani :p

      Delete
    3. Bunny ears not match with green LOL

      Delete
  24. Hi Kak Lina!! Nice to meet you =)
    I'm surprised that you still remember our short conversation especially the "Kak Lina?"
    Hahaha =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Afnan. Thanks for commenting :-)

      Great to meet you and hope we'll see each other again in future races. :-)

      Delete
  25. You said you go slow downhills? Tipoooooo! Saw you already at the opposite direction when I was climbing towards the 2nd checkpoint, you so fast one! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manade laju. Hahaha

      Lassa apsal x panggil? Sori x perasan you. Ada gak mata melilau cari familiar faces time tp tula kan.... Ramainyer orang!

      So how did you do? :-)

      Next week SC Fun Run masuk x?

      Delete
    2. Hehe memang tak panggil, I saw from you from afar and dah jauh( n I was panting! hahaha).Saw your husband and son at the starting line earlier though. Melilau2 lepas habis but didn't you or see anyone familiar, balik awal ke?

      P.s. Is there any way for me to get notified by e-mail if you reply to my comment?

      Delete
    3. Fun Run I masuk inshaaAllah!

      Delete
    4. len kali klu nmpk my hubby, just lambai or merit nama dia. Dia amekkan gambar. ;-)

      Ada cars nk dpt email notification, tp camner ek? Kengkadang I ada teraccident & clicked notify bila ada reply. Lupa la.... Hampes sungguh IT grad ni kan? Wehehe

      Jap jap pikir.

      P.s. Jumpa kat Pjaya!!!! :-)

      Delete
  26. What a fun and exciting event! Milo loves to offer their delicious beverage at their events. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milo is a must at sports events, that's how successful they let us associate then with healthy, good and nutritious drink. :-D

      No Milo feels like something is missing. ;-)

      Delete
  27. bila nk sampai finishing line mesti kena ada gaya kan? baru pic cun. i selalu masam or mcm not ready :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Part amek gambar, kn berguru dgn nno. Hehehe

      Delete
  28. 8km??? That's a lot for me!!! Wish you all the best then!!! =]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha

      At the risk of sounding like a snob, 8K is what I do during my daily run now. hehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...